نکات انتخاب سرامیک

مقالات-نکات انتخاب سرامیک
29 تیر 1402
  • درخرید کاشی و سرامیک همیشه معیار زیبایی و هماهنگی رنگ کاشی و سرامیک با دیگر اجزای خانه مورد توجه نیست

برای خرید کاشی و سرامیک باید ویژگی های خانه را نیز در نظر گرفت. بعنوان مثال اینکه کاشی و سرامیک را برای کدام قسمت از منزل یا ساختمان میخواهیم در انتخاب جنس کاشی و سرامیک تاثیر می گذارد و جنس برخی کاشی و سرامیک ها به نحوی است که برای استفاده در نقاط خاصی از ساختمان مناسب می باشد.

  • قبل از هرچیز تصمیم بگیرید که کاشی و سرامیک را برای کدام قسمت از ساختمان خود می خواهید به کار ببرید

وچه اندازه کاشی و سرامیک مورد نیاز شما است.همچنین این نکته را در نظربگیرید که استحکام کاشی وسرامیک تا چه اندازه برای شما مهم است. بعنوان مثال کاشی و سرامیک انتخاب شده برای کف ، باید استقامت بیشتری داشته باشد و یا کاشی سرامیک دیوارها را می توان از بینکاشی و سرامیک های تزئینی که استحکام کمتری دارند انتخاب نمود.

  • انواع کاشی و سرامیک را بشناسید

سرامیک بدون لعاب: سرامیکی است که پس از پخت در کوره بدون اینکه لعاب بندی شود مورد استفاده قرار می گیرد.

سرامیک لعاب‌ دار: یک پوشش لعابی روی آن ها قرار می گیرد که باعث می شود نسبت به نفوذ آب مقاوم تر باشد.

کاشی سرامیک پرسلانی: یکی از انواع مقاوم کاشی و سرامیک است و استحکام خوبی دارد. کاشی پرسلانی دارای پوشش لعاب می باشد. این نوع کاشی از ضخامت بیشتری نسبت به سایر کاشی و سرامیک ها برخوردار است و برای کف مناسب است.

سرامیک اسلب: این نوع سرامیک معمولا درابعاد بالا تولید می شود و نوعی سرامیک پرسلان است که بیشتر در ساختمان های لوکس به کار می رود. یکی از گرانترین انواع سرامیک است که هزینه نصب بالایی نیز دارد.

  • کاشی و سرامیک را برای کدام قسمت از ساختمان می خواهید
کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی

کاشی و سرامیکی که در سرویس های بهداشتی استفاده می شود باید دارای مقاومت خوبی در برابر جذب و نفوذ آب داشته باشد. بنابر این در هنگام خرید کاشی و سرامیک برای سرویس های بهداشتی به کیفیت آن توجه کنید. نکته دیگری که در خرید کاشی و سرامیک برای سرویس های بهداشتی مهم است، رنگ آن است. معمولا استفاده از رنگ های روشن و ملایم برای دستشویی و حمام مناسب تر است زیرا آلودگی را بهتر نشان می دهد و برای فضاهای کوچک و کم نور گزینه ی بهتری است.

کاشی کف

در خرید کاشی و سرامیک برای کف به این نکته توجه کنید که ضخامت مناسبی داشته باشد زیرا کاشی و سرامیک هایی که در کف قرار می گیرند وزن زیادی را تحمل می کنند و در معرض آسیب بیشتری هستند.علاوه بر این بیشتر از سایر نقاط شسته می شوند و باید ضد آب باشند. همچنی در خرید کاشی و سرامیک کف به درجه اصطکاک آن هم توجه کنید.

کاشی دیواری

کاشی بدنه یا کاشی دیواری روی بدنه دیوار سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه نصب می شود و همچنین انواع تزئینی آن روی دیوار اتاق های نشیمن و پذیرایی نصب می شوند. استحکام این نوع کاشی چندان مد نظر نیست اما به هر حال نباید از آن چشم پوشی کرد به خصوص برای مناطقی مانند آشپزخانه و سرویس های بهداشتی باید به کیفیت آن توجه نمود.

کاشی و سرامیک آشپزخانه

توجه به کیفیت کار موردی است که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد اما در مورد خرید کاشی و سرامیک آشپزخانه شاید مهم ترین نکته توجه به رنگ کاشی و سرامیک باشد که بهتر است با وسایل آشپزخانه هماهنگ بوده و دارای رنگ های روشن باشد زیرا رنگ تیره ممکن است فضای آشپزخانه را کوچکتر نشان دهد و بعد از مدتی دل را بزند. می توانید از کاشی و سرامیک های نواری و طرح دار برای بالای سینک ظرفشویی استفاده کنید و برای کف آشپزخانه کاشی و سرامیک سه بعدی به کار ببرید.

  • ابعاد کاشی و سرامیک

در خرید کاشی و سرامیک باید به متراژ ساختمان توجه نمود. بعنوان مثال برای آپارتمان های کوچک نباید از کاشی و سرامیک با ابعاد بزرگ استفاده کرد زیرا چیدمان آن سخت شده و از زیبایی آن کاسته می شود. ابعاد کاشی و سرامیک باید با متراژ ساختمان و فضای بکارگیری متناسب باشد.

  • به برچسب روی کاشی و سرامیک ها دقت کنید

در هنگام خرید کاشی و سرامیک از روی برچسبی که روی آن ها درج شده می توان به اطلاعاتی پی برد. درجه، PEI، جذب آب، ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر یخ‌ زدن، و چندرنگی مواردی هستند که با خواندن برچسب روی کاشی و سرامیک می توانید به آن ها پی ببرید.
بهترین درجه کاشی و سرامیک، درجه یک است که کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری دارد و مناسب کف است. دومین مورد PEI است که نشان دهنده درجه سائیدگی کاشی و سرامیک است و بیانگر دوام کاشی در برابر سائیدگی می باشد.
وجود علامت W.A‎ روی یک کاشی یا سرامیک نشان می دهد که کاشی یا سرامیک انتخابی را می توان در مناطق مرطوب به کار برد یا خیر. عامل بعدی C.O.F است که به مقاومت طبیعی کاشی در برابر لیزخوردن اشاره دارد. هرچه میزان آن کمتر باشد کاشی لیزتر است.
اگر قصد خرید کاشی و سرامیک برای منزل یا ساختمان خود را دارید بهتر است بدانید که در خرید کاشی و سرامیک به چه نکاتی باید توجه کرد. با مطالعه این مقاله اطلاعات اولیه ای بدست می آورید که به شما کمک می کند در خرید کاشی و سرامیک هوشمندانه تر

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عسل ترابي 1402/12/17

    با سلام و وقت بخيري براي تيم پالرمو اصفهان.
    واقعا از مقالات كاربردي شما لذت ميبرم
    به اميد موفقيتهاي روز افزونتون🙏🏻

    پاسخ

© 1401 - کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت برای پالرمو محفوظ است.

بستن
نیاز به مشاوره دارید؟
شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.